Top

Cinque Terre Rüyası!

İtalya’nın Ligurya bölgesinde yer alan Cinque Terre ülkenin en güzel 5 köyünden oluşan bir bölgedir.

Köyler sırayla;

• Monterosso al Mare
  • Vernazza
  • Corniglia
  • Manorala
  • Riomaggiore

Nasıl Gidilir?

İstanbul’dan Cenova veya Pisa’ya yaklaşık 1,5 saat süren uçuşla, devamında da trenle istediğiniz köye ulaşmak mümkün. Biz bu hat üzerinde roadtrip halinde olduğumuz için Cenova üzeri La Spezia aktarmasıyla gitmeyi tercih etmiştik.

Araç veya motorsiklet kiralamayı düşünmüyorsanız en mantıklı opsiyon trenle devam etmek. Biz beş köyü de sırayla gezeceğimizi düşünerek ‘Cinque Terre Train Card’ almıştık ki bu kart size gün içinde sınırsız indi bindi yapmak gibi bir özgürlük sunuyor. Kartı Cenova, La Spezia gibi şehirlerin tren istasyonunda bulabileceğiniz gibi Cinque Terre’nin beş köyünden herhangi birindeki istasyondan da alabilirsiniz. Köyler arasındaki trenler shuttle mantığı çalıştığı için her 10-15 dk. da istasyona gelen trenle bir köyden diğerine kolayca aktarma yapabilirsiniz.

Hadi kuzeyden güneye köyleri sırayla gezelim;

Monterosso Al Mare

En uzun ve en güzel kumsala sahip olmasıyla bilinen Monterosso, bu bölgede denize girmek için en doğru tercih olabilir.

cinque-terre2

Tren istasyonundan iner inmez sağ tarafınızda boylu boyunca uzanan mis gibi bir plaj, rengarenk şemsiyeleriyle adeta içinizi açıyor.

cinque-terre3

Yolun sol tarafında da onlarca hediyelik eşya satan dükkanlar, cafe ve restoranlar sizleri selamlıyor. Denizine girip çıktıktan sonra güneşlenmeyi sonra da sahildeki restoranlardan birinde buz gibi bira eşliğinde taze kalamar yemeyi atlamayın😊

Hadi Vernazza’ya….

Rengarenk evlerin sıralanmaya başladığı bu köy biraz daha yamaca kurulu ancak yolları daha derli toplu. Meydanında bulunan Santa Margherita Kilise’si turistlerin ayrı bir ilgi odağı halinde.

cinque-terre5

Monterossa’dan dönerken Vernazza’nın manzarasını bütünüyle görebileceğiz tepede bir patika yol var, trekking halinde iseniz mutlaka burada birkaç kare alın…

cinque-terre6
cinque-terre7

Saklanmış bir ‘Corniglia’

Denize kıyısı olmayan bu köy diğerlerinden konum olarak içeri kısımda kalıyor. Köye ulaşmak için Corniglia tren istasyonundan gelince köye giden shuttlara binmeniz gerekiyor ya da yaklaşık 400 basamaklı bir patika merdiveni tırmanarak köye ulaşabiliyorsunuz. 😊 Biz ikisini de yapmadık çünkü asıl merak ettiğimiz Manarola ve Riomaggiore’deki zamanımızdan çalmak istemedik. Bu köyde cafe & restoranların sayısı oldukça az olduğundan turistler tarafından diğer köylere nazaran daha az vakit geçiriliyor.

Corniglia’ya hiç uğramadan yolumuza devam ettik😊

Ver elini Manarola…

Ve işte Manarola… Cinqueterre’de en güzel köylerden Manarola’dayız… Best Italy hastaglerinde ilk sırada sıkça gördüğümüz bu köy gerçekten tam bir yağlı boya tablosu…

Tren istasyonundan iner inmez sıra sıra restoran ve cafeler sizleri selamlıyor; özenle kurulan hediyelik eşya stantları köyün cazibesini arttırıyor. Burada bir plaj yok, denize girmek için insanlar kayalıkların üzerinden atlıyor. Kayalıklara kurulu cafelerden birinden oturup kahvenizi yudumlarken sağ köşeden denize atlayan gençleri görebilir; eğlenceli çığlıkları duyabilirsiniz. Alttaki fotoğrafı betimlemeye çalıştım 😊

cinque-terre9
cinque-terre10

İşte Riomaggioreeee!

En en favori köyüm Riomaggiore! Cinque Terre’nin en yokuşlu, en patikalı, en kalamar kokanlı (😊) en büyüleyici, en sıcak, en samimi köyü ‘Riomaggiore’ Cinque Terre’den en çok vakit geçirdiğimiz köy burası oldu.

Riomaggiore’ye gelince ilk işiniz külahta kızarmış deniz ürünleri almak oluyor çünkü o kadar fazla dükkanda satılıyor ki bir görev gibi hemen siz de birer adet ediniyorsunuz.

Külahları elimize aldıktan sonra sokakları karış karış gezmeye devam ediyoruz. Bölge hediyelik eşya satan dükkan ve butik restoranlardan oluşuyor. Biz de bunları gezerek gün batımını bekliyoruz.

cinque-terre12

Gün batımını en güzel bu köyde izleyeceğimize karar vererek hemen hazırlıklara başlıyoruz.

Riomaggiore’de Bir Günbatımı

Vol 1:

Akşam için hemen bir adet enfes Cinqueterre şarabı seçtik… Şarap konusunda tabiki tereddütümüz yoktu ama yine de dükkandaki İtalyan amcamıza bir soruverelim dedik. Ve onu dinleyerek bölgeye özgü güzel bir beyaz şarap seçimi yaptık.

cinque-terre13

Vol 2:

Şarabımızı aldıktan sonra sıra pizza seçimine geldi. Gezerken kestiğimiz pizzacılardan burnumuza en güzel kokuların geldiği köşedeki pizzacıya girdik. Kapının önünde kuyruk olmasına rağmen bekleyelim dedik ne de olsa gün batımını yakalamak için yeterince vaktimiz vardı.

Margherita pizzamızı da yaptırdıktan sonra sıra gün batımı için kayalıklarda kendimize güzel bir köşe bulma vaktiydi..

Ve işte günbatımı…

Bizim için Cinqueterre’nin olayı Riomaggiore’de şarap eşliğinde gün batımını izlemek oldu. Sizin de yolunuz düşerse bunu yapmadan dönmeyin!

cinque-terre17
error: İçerik Telif Hakları Kapsamında Korunmaktadır.